"Saatler, günler, haftalar, mevsimler boyunca her şeyden kopuyor, her şeyden soğuyorsun. Bazen, neredeyse bir tür sarhoşlukla, özgür olduğunu, seni bunaltan, senin hoşuna giden ya da gitmeyen hiçbir şey olmadığını keşfediyorsun. Ve oyun kâğıtlarının ya da kimi gürültülerin, kendine sunduğun kimi gösterilerin sana sağladığı bu yıpratıcı olmayan havada, anların heyecanından başka şeye yer vermeyen bu yaşamda, mükemmele yakın, büyüleyici, bazen de yeni heyecanlarla dolu bir mutluluk buluyorsun. Tam bir huzur içindesin, her an esirgeniyor, korunuyorsun. Çok mutlu bir parantez içinde, hiçbir şey beklemediğin, vaatlerle dolu bir boşlukta yaşıyorsun. Görünmez, duru ve saydamsın. Yoksun artık: Saatlerin ardından, günlerin ardından, mevsimler geçerken, zaman akarken, neşelenmeden, hüzünlenmeden, geleceksiz ve geçmişsiz, öylece, düpedüz, apaçık yaşayaduruyorsun...." G. Perec - Uyuyan Adam
sessiz akan ırmak
bende kalan
Sayfalar
25 Haziran 2026 Perşembe
13.12
6 Haziran 2026 Cumartesi
derme çatma 5
Bir temkinsiz yoldayız hep
Bir şarkı mı mırıldansak?
Bir yokluk ki azımsanmaz
Geçmez yalnızlık sarılsak da
Yarınlar var, yürünür belki hiç dağılmazsak" gazapizm
2 Haziran 2026 Salı
Derme çatma 4
1 Haziran 2026 Pazartesi
Şiire gazele 1
31 Mayıs 2026 Pazar
derme çatma 3
-kırılmalardan geliyorlar ellerinde kırgın yenilgiler-
uzun zamandır kırgın yaşadım. kendimi kıra kıra yaşadım. ilk kendimi kırdım. kendimi kırdığım için yaşamaktan kovuldum. düştüm. çok kırıldım. kırılmanın seslerini biriktirdim. bir boşluk yarattım. biriktirdim. evet şimdi kırıklarımı toplamaya çalışıyorum. çabuk yorulmam bundandır belki. peki kırıklarımı topladım diyelim. elime ne geçecek. tamam kırıklar geçecek diyeceğinizi tahmin edebiliyorum. ama benim ne demek istediğimi anladınız bence? kırıklardan bir ev yaparım kendime. belki bir köye yerleşir tarımla uğraşırız onunla. içinizden ege demek geldi. hayır. kırıklarla birlikte karar vermeyi düşünüyorum nereye yerleşeceğimizi. sonuçta bu da bizim bir hayalimiz. belki onlar da yıllarca dağınık kalmaktan yorgun düşmüşlerdir. belki onlar da bana kırgındırlar. neden geciktin bizleri toparlamak için diye bana bir yığın öfke, serzeniş biriktirmişlerdir. uzun zamandır kırgın yaşadım. şimdi kırgınlığım karşımda. bakışıyoruz.