Sayfalar

24 Ocak 2023 Salı

-4°C çok bulutlu

 soğuk algınlığını gribi abartan erkek cemiyetinin bir üyesi olabilirim. bir tuhaf oluyo insan. üzerime halsizlik çökünce eklemlerim tarifsiz bir şekilde ağrıyınca dünyanın sonuymuş gibi tribe girenlerden olabilirim. ama arkadaş bu öyle bir şey değildi. sinsi sinsi geldi ve asfalt makinesi gibi geçti üzerimden. yine de abartıyor olabilirim. sonuçta bu soğuk algınlığı var ya iğrenç bir hastalık. bir haftamı elimden aldı umarım bir hafta ile yetinirim. 

günler sonra evden dışarı çıktım. kış boyu bizi terk etmeyen güneşli havalardan birisi yaşanıyordu. gölgeler tabii ki soğuktu. yine de sıkı giyindim. yürümek lazımmış. kendime geldim. nereye gideceğim tabii ki kitapçıya. oturduk arkadaşlarla. çok eskiden tanıdığım O.'da gelmişti. unutmak üzerine konuştuk biraz. onlarca kitap okuyoruz neden aklımızda kalmıyor meselesi. yabancı değiliz. bir şeyler söyledim akıllarına yattı. chul han dan bahsettik biraz. üç kitap aldım. güzel indirim yaptılar. kitaplardan sadece biri listemdeydi diğer ikisi de denk geldi. oluyor bazen böyle. hesapta yokken aldığım çok kitap olmuştur. özlem akıncı'nın "deniz bize iyi gelecek" isimli öykü kitabını aldım. notos'tan. alfa'dan çıkan edward said ile bir söyleşi kitabı. tarık ali'ye ait. ve listemde olup uzun zamandır almak istediğim kitap ise dorothy parker'ın "yarın berbat bir gün" isimli toplu öyküleri 1. delidolu yayınları'ndan. sahafa da uğrayacaktım. gözüm kesmedi fazladan yürümeyi. başka bir gün artık. 

mithat cemal kuntay'ın "üç istanbul"unu okuyordum. çok da güzel gidiyordu. tabii rahatsızlanınca bırakmak zorunda kaldım. yani olmuyor okunmuyor işte. yıllar sonra kitabı hatırladığımda bende bırakacağı izin adı "halsizlik anında elimdeki kitap" buydu diyeceğim olmaktan çekinmem. şimdi düşündüm de yine de diyeceğim galiba. olsun. yıllar sonra üç istanbul'u hatırlarsam "vay be okurken ne halsizdim ama" diyeceğim anı şimdiden hatırladım. insanın geleceğe dair bir hatırası olması da güzelmiş. düşünsene yaşanmayanın, şeylerin hatırasını yazıyorsun. belki de hatıra bırakmak illa yaşanılır olmaktan geçmiyordur. benim böyle şeylerim var. yaşamadığım halde beni halden hale sokan hatıralarım. anılarım. 



Hiç yorum yok: