Sayfalar

24 Mayıs 2022 Salı

Berci Kristin Çöp Masalları

Latife Tekin kitaplarından daha önce hiç okumamıştım. Kitaplığıma bakıyorum. Yazarın dört kitabı varmış bende. (Unutma Bahçesi, Muinar, Aşk İşaretleri ve Berci Kristin Çöp Masalları) "Sevgili Arsız Ölüm"ü niçin almamışım bilmiyorum. Yakın zamanda yeni kitabı da çıktı. "Berci Kristin Çöp Masalları" kitabını okudum. Yabancısı olduğum bir anlatımı vardı zorlandım açıkçası. Ama değdi. Sevdiğim kitaplar arasına girdi. Gecekondulaşma ve göç meselelerini -fena halde- soğukkanlılıkla işlemiş. Çok ürperticiydi. Tabii göç alan bir şehir var. Şehrin kenarlarına yerleşenler, fabrikalar, işsizler, çingeneler derken şehre gelenler kendi kimliklerini de, inançlarını da, geleneklerini de getiriyorlar. Huzurlu bir şehir yok bu romanda. Çöpler, fabrikalar, atıklar, zehirler, grevler ve ölümler... Günümüzden 60'lı ve 70'li yıllara bakmak. Şimdiyi düşündüğümüzde nasıl anlamalı konducuları. Çiçektepe'yi. Ne kadar ironik olmuş bu Çiçektepe ismi de. Plazaların, gökdelenlerin ve rezidansların romanını da yazar mı acaba Latife Tekin. 
İletişim'den çıkan kitabın kapağı daha iyi bence:

Kitapta geçen isimleri üşenmeden tek tek not alacaktım. Çöp masallarının kahramanları. Kitap üzerine  okuduğum bir yazıda (Gülayşen Erayda) tek tek çıkarmış ben de  buraya alayım dursun, dedim.   "...isim, isim tamlamaları sayfa sırasına göre; Güllü Baba, Sırma, Şengül, Berci, Kara Hasan, tırnaksız, Kibriye Ana, Tirintaz Fidan, Donlu Yol, Çöp Bakkal, şükürsüz, Naylon Mustafa, Ciğerci, Çöp Ağası, Kürt Cemal, küp, ejder, Kürt Cemal'in Sineması, Kel Ali, şerme şerme, Veliman, Bekçilerin Veliman, Bay İzak, Dayakçı, Gülbey Usta, muntaz, Taci Baba, Kır Hamit, Dursune Nine, Şiirli Hoca, martı bulutu, çöpten kesilmek, Şiirli Hoca, mekanet, Hinık Alhas, Gaco, Reis İstafanos, Konfekçiyun, ay hışır hışır döndü, rüzgâr gibi fırlanırken, Çamlı Bayram, Simitçi Mikail, Çeri Mahmut, Deli Dursun, büyük çöp yangını, şır çaydanlık, Zülika, Lado, Zabıta Memet, Yıldırım, martı lafı, Karabela Çetesi, Odacı Sefer, Albay, Deli Gönül, Amem Şemsi, Hacı Hasan, Şini Erol, Hıdır, fındık dayağı, Mustafa Gülibik, Ehmail, Anjel, Mari, O yerli, Katır Emel, yarım saatlik, Kristin."

Kitap üzerine bir yazı: oku


Hiç yorum yok: