Sayfalar

29 Mart 2022 Salı

"yaralıysan konu hep yarandır"

"Buraya bir ses sarmalı sıkıntıyı kucaklayan
Yaşamak ara sıra ses çıkarsın istiyor insan." 
...

"Nasıl çevrilir başka dillere bir şiir
Her dil dilsizliğini de yüklenir."
...
"Bak sana bir hayret getirdim, bunu al
Al ve derin uykular uzasın yorgunluğunda"
...
"Göğsünden bir gül kaldırdım
Karanlık bir taş kaldırdım
Kabuğu yaraya uygun
Acısı ağrılı gövdene baktım"

Elif Sofya'nın "Pençe" adlı şiir kitabından/ Everest Yay.
****************************************************************************************************************************
"maraşlardan rengârenk bir zarifoğlu geçerdi"
...
"yaralıysan konu hep yarandır"
...
"zalimler güzel güler diye bir levha şuramda"
...
"şunu anlamıyorsun yargıcım efendim
insanın küser hakkı vardır susar hakkı
zaman dediğin herkese aynı komaz
herkes gençtir geleceği düşünürken
gelecekten dönerken ama taş seker
geçmişte yer yok geçene binme hakkı"
...
"ne tuhaf şairlerin
sürekli içlerine sürtünmesi
metal aşınıyor ve toz yok
yokluğun dili tuhaf"

ergun tavlan'ın "görme huyu" adlı şiir kitabından/ everest yay.

****************************************************************************************************************************

"...bu bekleyiş beni yine yiyip bitiriyor."

" Şimdilik bekliyorum, rüzgarın pencereleri yağmur damlalarıyla kırbaçlamasını, camları buğulandırmasını izliyorum."


"Hiçbir şey olması gerektiği gibi olmuyor."

"Otobüs durağının önünde durup bekleyen insanları seyrediyor, gidecekleri bütün o yerleri düşünüyorum. Ama biliyorum ki ondan kaçamazlar, içerek başa çıkamazlar, ölerek kurtulamazlar..."

"Güneş kar taneleriyle kararıyordu; mırıltılarla sessizce üzerlerine kapandı vadi, bir dua vakti kadar sessizdi."

...........

Kitabın sonsözünden;

Willa Cather şöyle yazmıştı: "Bir yazar en iyi eserlerini ancak derinlemesine anlayabileceği duygulara ve karakterlere bürünerek yazdığında üretebilir."

...

William Carlos William şöyle demişti: "Burnunuzun dibindekini yazın."

...

"Sanatın bize kazandırdığı tecrübe bizi daha büyük, daha otantik insanlar yapıyor, basit insanlık gerçekleri -açlık, zaaf, onur, şehvet, cesaret vb- bu dünyadan ayrılmadan önce kim olduğumuzu açıkça görebilelim diye anlaşılmayı bekliyor."

****************************************************************************************************************************




Hiç yorum yok: