Sayfalar

4 Şubat 2022 Cuma

hevesin kaçış yönü



02:16: madem uyuyamadım. sabah kurs var ve nasıl uyanıp gideceğimi düşünüyorum ve bu düşünce de uyutmuyor. kar yağmaya başlamıştı bir saat önce ama durdu. bir şeyler olabilirdi :) ne diyecektim madem uyumadım bende gökhan yılmaz'ın "hevesin kaçış yönü" kitabını bitireyim dedim. dün başlamıştım. gökhan yılmaz'ın üçüncü öykü kitabını da böylece okumuş oldum. ilk iki kitabından farklı yazmış öykülerini. hatırladığım kadarıyla ilk iki kitapta fena halde kelime oyunları vardı. deneysellik çok fazlaydı. dil oyunları üzerinden ilerletiyordu öykülerini. bazen derdim bu hep böyle mi devam edecek diye. yine de severek okumuşum ki gökhan yılmaz'ı üçüncü kitabı alma ve okuma girişiminde bulunmuşum. aferin bana. hevesin kaçış yönü. ismi çok güzel. çok çok sevdiğim öyküler oldu kitaptan.  "en büyük ortak bölen","ffedaa", "ipe sapa gelmez" gibi. kelime oyunları çok fazla yok. dili önemsiyor. bu sefer anlatım, olay örgüsü var. eskiler tahkiye mi diyorlardı? deneyselliği başarıyla kullanmayı seven yazarın çocuklar, aile, ev ve dağılmışlık üzerinden okunabilir öyküleri. çatısı ev. yani en baskın düşünce ev demek istedim. "ev, dönülen bir yerdir" diyor "ipe sapa gelmez" başlıklı hikayesinde. anlatmaya değil de anlatamamaya dayalı öyküler ki bu yönüyle de sevdim. buçuklu insanların öyküsü. yarım kalmışların bile değil. arsa, metrekare ve dönüm gibi anahtar kelimeler öykülerini anlamada işimize yarayabilir. belki de yaramaz çok önemli değil. 

not: kapak resmi ile içerik öyle güzel uyumlu ki. bilerek seçilmiş. 

"cacık, her şeyin yolunda olma ihtimali."

"ölmek bir var olma biçimidir."

"isyan edince Allah'a zarar vereceğini sanıyor bu dayı."

"inanmak bazen altını çizmektir bir şeylerin, kolaylaştırır."

"adam seccadesinde dünyayı temize çekiyor."

"hayat istanbul trafiği gibidir. istediğin gibi gitmez pek."

"Allah korusun yazısından içeri göçmüş bir kamyon kaportası."

"Kopan şeyleri birleştirmek zordur, dedi bir de. Sabahtan akşama kadar demiri çeliği yamayıp duruyorum. Demir bile kaynıyor da insan insana kaynamıyormuş bir türlü."


Hiç yorum yok: