Sayfalar

11 Aralık 2015 Cuma

Hüseyin Akın yazdı

Cevapsız Aramalar: Şair Hüseyin Karacalar’ın ilk kitabı. Güzel bir kitap ismi. Ebabil yayınlarının yaptığı güzel işlerden bir yenisi. Coşkun, akıcı ve yüksek sesli şiirler. Sözcüklerin insanı taşıdığı bir vecd kapısı varmış, okuyunca böyle düşündürüyor insanı. Önemli bir bilgi midir bilmiyorum, ama on sekiz şiirden oluşuyor kitap. Şiirde yeni sayılmayan biri için titizliği ve özeni işaret ediyor. “Başımın çaresine bakmalıyım başımın çaresi yoktur benim/ Kaç yıldır evime dönemiyorum kaç yıldır evim yoktur benim.” dizeleriyle başlayan “Cahildim Dünyanın Rengine Kandım” şiiri gibi bir insanlık durumunun şiirleşmesine tanık oluyoruz. Doğal dilin şiiriyeti uzun yollar yürüyebilmemiz için yeterliymiş bir de bunu görüyoruz Karacalar’ın şiirinde. Dışarıdan şiirin yükünü artıracak yapay bir malzeme taşımıyor. Şayet kendinizi sokağın tecimsel dilinden bir teşehhüt miktarı geri çekmeyi başarabilirseniz Hüseyin Karacalar’ın şiirinden rahatlıkla “kocaman bir yatsı ezanını” görebilirsiniz. Bu arada sevgili okur, Karacaların kitabında size tam “Dört Cevapsız Arama Var” alıcılarınızı açık tutun derim. 09-07-2015 http://m.milligazete.com.tr/yazarlar.php?id=25452

Hiç yorum yok: